Voor het doorgeven dat er iets stuk is werken we met QR-codes via het programma S1mone. We krijgen als reactie van melders dat ze goed op de hoogte worden gehouden over de gang van zaken. Het 24/7 digitaal kunnen doorgeven van meldingen zonder wachttijd is echt een vooruitgang. Ook leveranciers zijn zeer tevreden en vinden het fijn direct een duidelijker beeld te hebben van de situatie. Hiermee wordt de reparatie sneller in behandeling genomen.
Het is tijd voor de volgende stap
De bestuursleden en technische commissies hebben toegang zodat zij overzicht kunnen behouden welke meldingen er worden gedaan voor de VvE. Momenteel zijn alleen nog de nieuwe en lopende meldingen zichtbaar, er wordt nog gewerkt aan het inzicht krijgen in de reeds afgeronde meldingen.
Voorheen ontvingen de contactpersonen per e-mail bericht. Tussen het maken van de melding en het ontvangen van de e-mail kon tot wel enkele dagen tijd zitten. Tegenwoordig werken we met het programma S1mone. En kunnen meldingen eenvoudig via de QR-code gemeld worden. Hierdoor ontvang je als bestuur of technische commissie direct een WhatsAppbericht of email over de stand van zaken.
Daarnaast wordt het beoordelen en/of in behandeling nemen makkelijker. In het bericht zit een link naar een webpagina van S1mone. Je klikt daarop en ziet direct drie keuzes. Daarvan kies je er één en geeft waar nodig een korte toelichting. Het ziet er overzichtelijk uit. Hieronder een voorbeeld.

